Thursday, 28 October 2010

Antara Pocong dan Pertemuan

 kreadit raden somad



Pocong 

Semalam Jumaat Kliwon. Semalam gak ada pocong tersangkut kat tingkap rumah aku. Mujur bukan aku yang nampak. Mak yang nampak . Aku, mak dan awe duduk di ruang tamu. Awe anak kak intan tidur besebelahan aku. Manakala mak pula di atas katil. Adik aku pergi keluar makan malam bersama meon dan azie. Lewat pukul sebelas adik aku balik rumah. Tak lama kemudian, mak aku tanya aku yang sedang kusyuk menonton cerita tv . Ani, apa yang kat tingkap tu? Kepala ke? tanpa menoleh aku menjawab. Mana ada apa2 mak. pastu berkali kali mak aku tanya soalan yang sama dengan nada yang takut. Siap dia macam kaku . Adik aku melompat dari bawah ke atas katil. Aku pun menghadap ke arah tingkap dan membaca " ayatul kursy" dan menghembus ke arah tingkap. Kemudian aku menyuruh adik aku memanggil jiran aku yang bernama abang ajer supaya datang ke rumah. Abang ajer meminta aku menutup tingkap seluas-luasnya  dan juga penyapu lidi.

Kedengaran abang ajer melibas libas sesuatu menggunakan penyapu lidi dan berkata " aku bukan orang yang pandai dan kuat , tapi insyallah aku ialah sesempurna mahkluk yang diciptakan Allah , ke mari kau setan jika kau berani menggganggu aku, " Dia melihat benda yang sama seperti mak aku lihat . Pocong yang Tinggi , berkilat kilat kain kapanya dan masih berdarah. Ei...seram nya.

Sekian karangan saya.

With Love
Mrs Lollipop


Pertemuan 

Semalam rasa gundah sangat . Tak tahu kenapa . aku kusyuk buat kerja sehingga jam lebih kurang 4.15 pm. Aku banyak kerja tapi aku macam kosong dan rasa nak nangis. Ntah ntah ni minggu terakhir aku kot. Aku lahir hari khamis malam jumaat dan kering uri pada hari khamis juga . Tapi bukan tu yang aku nak cerita. Aku teringat kat Bf no 1 kot. Sebab bila aku selisih kereta dengan dia kat kapar aku terus menangis. Bodohkan menangis untuk lelaki yang sudah tentu bukan milik kita. Tapi aku betul-betul dah tak tahan.Aku selalu je nampak kereta dia kat Sg. Buloh . dan aku akan sms dia menyatakan aku ada ternampak dia. Kali ni juga sama. aku menangis sampai rumah sehingga mata bengkak.Padahal dia x tahu pun aku menangis macam tu. Ataupun list perempuan yang beratur untuk dia panjang. hahaha. Bile aku fikir balik hal ni , perempuan memabg mengikut perasaan la.Sangat sensitif dan halus nak dimengertikan. Lebih kurang jam 6.3 hp aku masuk sms. Sms dari dia , kata ya, dan Selamat petang. Gembiranya bukan kepalang. Aku sms dengan dia sehinggalah jam 7.45 malam dia kata jangan sms or call , isteria dia ikut.

Hari ini pula, selesai aku menghantar mak ke pusat dialisis rakyat , aku terserempak dengan dia. wah, hati aku berdebar. hahaha. Jadi kami berjumpa untuk 10 minit dan bertanya khabar. Dia terasa susah akan hubungan ini. Mata dia , kelihatan sedih dan tampak kurus. Tak mahu isteri hari-hari gaduh mengenai hal ini  ataupun dia terpaksa membawa isterinya kemana saja dia berniaga. Kan dia susah. Aku faham. Tapi dia tahu tak pada waktu itu hati aku macam nak pecah. Ntah la. Biarlah takdir yang menentukan akhir hubungan kami.


with love,

Tuesday, 12 October 2010

Antara Persimpangan

creadit christoper reaves

Untuk beberapa ketika, banyak yang memeningkan kepala berlaku. Aku berada dalam persimpangan. Dan aku sangat benci memilih.

Lelaki A : gentle, responsible, sweet, adoreable and always help me whether im in trouble. Have lots of money but busy bussinessman. Pendiam.

lelaki B : Romantics, always with me, Love to make a jokes, sometime " annoy" with his words, talkatives, also adoreable.

Lelaki A hadir dulu dalam hidup aku barulah lelaki B. Aku suka keduanya. Noktah.
aku pun tak tau macam mana nak wat keputusan. Jadi hal ni tergantung.

Baru2 ni isteri lelaki A datang ke hospital untuk menyerang aku. Gulp. Nasib baik aku x ada. Ni semua hal perempuan indon saksi aku selalu jumpa lelaki A. Tapi sebenarnya aku pun teringin nak jumpa dia. Huhuhuhu.

Lelaki B pula kata haritu dia nak bersama aku macam ni untuk selama-lamanya. huhuhuhu. Pun buat aku susah hati .



Update : Huh ! aku susah hati dan bertanya keduanya , Kalau aku dah behenti kerja , diorang sayang dan akan tinggalkan aku tak .

Lelaki A : Siti jangan ini macam, Apa pasal mahu benti keja...bla...bla...Tak boleh keje sama saya , nanti saya manyak susah.
Lelaki B : Apa u Kesah, sekarang u keje u bagi i duit kah ? mari sini 5K kasi sama saya. Aiya. Pergi cuba cari kerja baru ma.

Kalau aku dah buat keputusan , aku rasa sampai bila2 pun aku tak leh buat. Aku Nak dua-dua boleh tak?? boleh lah , boleh lah ?





Love, 







Wednesday, 6 October 2010

No regret just love


Skang ni suka sangat this song. Catchy and paling suka line
" No regret just love " . Dan memang rasa muda . hahahah. aku memang muda lagi kan.

Semalam aku cuti coz sakit perut. Ada la satu untie datang rumah aku . dia nak lawat mak aku n aku sekali . Pe lagi dapatlah aku satu soalan cepu emas .

" Bila hang nak kahwin ?, hang jangan lewat-lewat tangguh , kang dah 30 dah lambat "

p/s : cik ann , mak cik punya ayat ni aku kasi kat ko , kita sharing sama-sama.

makcik tu bising lagi and kata ,

" kalau hang tak serius dengan yang skarang hang tinggalkan aja , cari yang lain, Tak yah tunggu "

aik , macam dia nak suruh aku tinggalkan aja BF comel aku tu , tapi takkan aku nak jawab " makcik saya memang dah ada bf tapi dia suami orang takkan saya nak rampas dia dari isteri dia n paksa dia convert semata-mata nak tukar status saya" kejam tak kalau aku jawab mcm ni. ???


" hang tu pun pakai la apa-apa , pelaris ka , apa ka, biar berseri orang lelaki tengok , berusaha sikit"

tau tak masa ni aku jawab apa , " pelaris rasa macam pisang goreng plak kan mak" . hahahaha. tergelak gelak aku. siap suruh pakai pelaris atau erti kata lain susuk. huish, sebenarnya aku patut bersyukur sebab anggota badan aku cukup dan aku agak berdikari . Bagus gak , bila aku lambat kawin ni , mybe aku lebih "dalam" menilai sikap seseorang. Yelah aku nak kawin sampai aku mati bukan nak kejap aja. Aku bersyukur tak kawin tanggkap muat ,asal ada lelaki nak kawin je aku terima then tunggulah 2-3 tahun dia sepak terajang ke, judi ke ??



P/s : Ada sapa2 tak nak hadiah aku buku . aku suka sangat sangat sangat.


  1. Dr Zhivago
  2. The Devil's mistress : the diary of ava braun


Katy Perry – Teenage Dream

You think I’m pretty
Without any makeup on
You think I’m funny
When I tell the punchline wrong
I know you get me
So I let my walls come down, down

Before you met me
I was a wreck but things
Were kinda heavy
You brought me to life
Now every February
You’ll be my Valentine, Valentine

Let’s go all the way tonight
No regrets, just love
We can dance, until we die
You and I, will be young forever

[Chorus]
You make me feel
Like I’m livin’ a
Teenage dream
The way you turn me on
I can’t sleep
Let’s run away and
Don’t ever look back,
Don’t ever look back

My heart stops
When you look at me
Just one touch
Now baby I believe
This is real
So take a chance and
Don’t ever look back,
Don’t ever look back

We drove to Cali
And got drunk on the beach
Got a motel and
Built a fort out of sheets
I finally found you
My missing puzzle piece
I’m complete

Let’s go all the way tonight
No regrets, just love
We can dance, until we die
You and I, will be young forever

[Chorus]
You make me feel
Like I’m livin’ a
Teenage dream
The way you turn me on
I can’t sleep
Let’s run away and
Don’t ever look back,
Don’t ever look back

My heart stops
When you look at me
Just one touch
Now baby I believe
This is real
So take a chance and
Don’t ever look back,
Don’t ever look back

I’mma get your heart racing
In my skin tights jeans
Be your teenage dream tonight
Let you put your hands on me
In my skin tight jeans
Be your teenage dream tonight

[Chorus]
Yoooouuu
You make me feel
Like I’m livin’ a
Teenage dream
The way you turn me on
I can’t sleep
Let’s run away and
Don’t ever look back,
Don’t ever look back
No

My heart stops
When you look at me
Just one touch
Now baby I believe
This is real
So take a chance and
Don’t ever look back,
Don’t ever look back

I’mma get your heart racing
In my skin tights jeans
Be your teenage dream tonight
Let you put your hands on me
In my skin tight jeans
Be your teenage dream tonight
(Tonight, tonight, tonight, tonight, tonight, tonight)