Tuesday, 30 June 2009

White Flag




I know you think that I shouldn't still love you or tell you that But if I didn't say it Well I'd still have felt it Where's the sense in thatI promise I'm not trying to make your life harder Or return to where we were
But I will go down with this ship And I won't put my hands up and surrender There will be no white flag above my door I'm in love and always will be
I know I left too much mess and destruction to come back again And I caused nothing but trouble I understand if you can't talk to me again And if you live by the rules of it's over Then I'm sure that that makes sense
But I will go down with this ship And I won't put my hands up and surrender There will be no white flag above my door I'm in love and always will be
And when we meet Which I'm sure we will All I was then will be there still I'll let it pass and hold my tongue And you will think that I've moved on
I will go down with this shipAnd I won't put my hands up and surrender There will be no white flag above my door I'm in love and always will be
I will go down with this shipAnd I won't put my hands up and surrender There will be no white flag above my door I'm in love and always will be
I will go down with this shipAnd I won't put my hands up and surrender There will be no white flag above my door I'm in love and always will be

video

Monday, 29 June 2009

SINCES U BEEN GONE



Here's the thing


We started out friends

It was cool, but it was all pretend

Yeah, yeah, since you been gone

You're dedicated,

you took the time

Wasn't long 'til I called you mine

Yeah, yeah, since you been gone

And all you'd ever hear me say

Is how I picture me with you

That's all you'd ever hear me say
But since you been gone

I can breathe for the first time

I'm so movin' on, yeah yeah

Thanks to you, now

I get what I want

Since you been gone
How can I put it, you put me on

I even fell for that stupid love song

Yeah, yeah, since you been gone

How come I'd never hear you say

I just wanna be with you

Guess you never felt that way
But since you been gone

I can breathe for the first time

I'm so movin' on, yeah, yeah

Thanks to you,

now I get, I get what I want

Since you been gone
You had your chance, you blew it

Out of sight, out of mindShut your mouth,

I just can't take itAgain and again and again and again
Since you been gone (since you been gone)

I can breathe for the first timeI

'm so movin' on, yeah yeahThanks to you (thanks to you)

Now I get, I get what I want

I can breathe for the first time

I'm so movin' on, yeah yeah

Thanks to you (thanks to you)Now I get (I get)You should know (you should know) that I getI get what I want
Since you been gone

Since you been gone

Since you been gone

Wednesday, 24 June 2009

Caniballism at Thailand ????





























dapat email ni dari kawan . pict tell a story .







seramnyer ...ni manusia ni







kenapa kena makan .








This our main menu





Human





Potong...lapah...lapah..





kasi kenduri sama dia.
















black , cloud day

nape hati aku tak senang ni...keje banyak sebenarnyer tak mempengaruhi perasaan aku ni. aku terasa sedih la ,pastu plus sensitif . mengada ngada betul la perasaan ni .

Plus aku gaduh ngan miauw. tu gaduh ker . aku menghantar sms untuk kacau dia. but take that seriously . uwa..aku tak nak hilang dia . dia marah aku sebab aku tak percaya dia. aku percaya dia spenuh hati la. memang aku selama ni nampak tak serius . tapi aku memang percaya dia . each word . semua kritikan dia aku baiki dan terima . ...huhuhuhu...miauw , aya mintak maap.

Thursday, 18 June 2009

besday , miauw and shoulder


Smalam besday mak ...muah muah ..hepi besday mak. tapi skang aku terindu plak ngan miauw miauw .


rasanya nw nak cari miauw miauw . mmm...tapi aku gak susah hati bila kawan aku dah tak nak kawan aku . . D , dia dah tinggalkan aku kot . dia rasa aku ketepikan dia.

tapi sebenarnya aku langsung tak ketepikan dia.

dia aja yang fikir macam tu .

D..aya mintak maap , aya betul nk kawan ngan d .

aya hantar gambar moo moo pun D masih marah.

uwa...miauw miauw ..nk bahu ..nak nangis ni


p/s : eh..miauw x call lg ni...huhuhuhu

Tuesday, 16 June 2009

climb


The ClimbI can almost see itThat dream I am dreamingBut there's a voice inside my head saying"You'll never reach it"Every step I'm takingEvery move I make feelsLost with no directionMy faith is shakingBut I gotta keep tryingGotta keep my head held highThere's always gonna be another mountainI'm always gonna wanna make it moveAlways gonna be a uphill battleSometimes I'm gonna have to loseAin't about how fast I get thereAin't about what's waiting on the other sideIt's the climbThe struggles I'm facingThe chances I'm takingSometimes might knock me downBut no, I'm not breakingI may not know itBut these are the moments thatI'm gonna remember most, yeahJust gotta keep goingAnd I, I got to be strongJust keep pushing on'Cause there's always gonna be another mountainI'm always gonna wanna make it moveAlways gonna be a uphill battleSometimes I'm gonna have to loseAin't about how fast I get thereAin't about what's waiting on the other sideIt's the climb, yeah!There's always gonna be another mountainI'm always gonna wanna make it moveAlways gonna be an uphill battleSomebody's gonna have to loseAin't about how fast I get thereAin't about what's waiting on the other sideIt's the climb, yeah!Keep on moving, keep climbingKeep the faith, babyIt's all about, it's all about the climbKeep the faith, keep your faith, whoa

uwa.......aku tertinggal Phone ..

Monday, 15 June 2009

Preview : My Best Friend Girl

Baca novel ni memang best. pinjam ngan Cik ann . Tajuk dia My best friend girl. kebetulan aja ek , aku berada dalam similar situation . hehhehehe. ala , kisah lama tu .This novel very inspired me arr..tak tebal sangat and aku rasa best aja masa baca novel tu . im the fast reader . ( ni pujian untuk diri sendiri ya) . sebab masa tu banyak lagi benda nak kena baca tapi bacaan ni masih berkesan di hati ini .

kisah ni diantara Kamryn Matika dan Bestfren nyer Adele Brannon. Tiada apa yang mengugat hubungan antara mereka kecuali adele pi tidor ngan tunang Kamryn . enough is enough . kamryn dapat tahu hubungan Adele dan tunangnya ,Nate. lagipun adele mengandung anak Nate. ni yang membuat kamryn bersumpah tidak akan berjumpa kedua mereka.

2 tahun kemudian kamryn menerima sepucuk surat dari adele yang sedang tenat . dia meminta kamryn melawatnya di hospital dan merayu kamryn menjaga anak perempuanya, Tegan.

Hubungan Kamryn dan Tegan membawa ker persoalan kemaafan , cinta , tanggungjawab dan mengenal dirinya sendiri .

That When I Love You



When you have to look away

When you dont have much to say

Thats when I love you

I love you,

just that way

To hear you stumble when you speak

Or see you walk with two left feet

Thats when I love youI love you, endlessly

And when your mad cuz you lost a game

Forget Im waiting in the rain

Baby i love you,I love you anyway

Heres my promise made tonight

You can count "on" me for life

Thats when i love you

When nothing you do can change my mind

The more I learn,

The more I love

The more my heart cant get enough

Thats when I love you,

WhenI love you no matter what

So when you turn to hide your eyes

Cause the movie it made you cry

Thats when I love you

I love you a little more each time

And when you cant quite match your clothes

Or when you laugh at your own jokes

Thats when I love youI love you, more than youll know

And when you forget that we had a date

Or that look that you get when you show up late

Baby I love you, I love you anyway

Heres my promise made tonight

You can count "on" me for life

Thats when i love you

When nothing you do can change my mind

The more I learn,

The more I love

The more my heart cant get enough

Thats when I love you,

When I love you no matter what

Thats when I love you

When nothing baby

Nothing you do could change my mind

The more I learn,

The more I love

The more my heart cant get enough

Thats when I love you,

When I love you no matter what

No matter what

end of gendurowo family

afternoon ...hu lama kebenornyer x meng-update . minggu lepas aku off seminggu teman mak pi kelantan . semua mak yang bayar. tapi entahlar sebab aku terkering untuk bulan ni . membela anak gendurowo . ( hi hi hi .......). Banyak benda dah berlaku sebelum dan selepas minggu tu . phew . dari benda dah setel ke benda belum setel. aku pening gak sebenarnya . tapi syukur semua dah mula bergerak dan aku dah nampak jalan . bagus gak bercuti ni . dapat release macam macam perkara .

tapi yang tak-bestnyer , masa aku bercuti tu aku cuma duduk kat rumah kakak aku dan tidur. sebab aku demam panas . selsema dan paling sakit -sakit tekak. aku paling tak suka sakit tekak sebab aku tak boleh bernafas guna hidung kerna selsema mesti ada gak.

bila aku dan mak balik rumah 2 hari lepas . Ya ALLAH , rumah aku tu dah x macam rumah . boleh plak almari kayu jati mak yang letak TV kat rumah atas tu terkopak. maka alkisahnya mak aku nangis la. terkedu aku dengar suara dia dalam phone . mujur keluarga gendurowo tu dah balik .almari TV kat bawah plak pecah cerminnya . tu tak di kalkulate berapa banyak barang kaca mak aku pecah dan kitaorang mesti yang jumpa bangkainya . sebab dia hanya tolak-tolak kaca yang berderai tu ke bawah meja makan kat tengah dapur ataupun kat mana-mana yang boleh disumbat.

ntahla , tak tahu nak cakap macam mana lagi . suami si gendurowo jaja cerita dengan jiran tetangga mak aku yang setiap hari dia sebelum pergi kerja mesti kasi mak aku duit . astrafirullah tergamaknyer dia memfitnah mak . Sebiji beras , Seekor ikan dia suami isteri gendurowo tak pernah membeli lauk makanan selama dia duduk dengan mak aku . apatah lagi menghulur seringgit dua , lagi dia masih tergamak berkata buruk terhadap mak. berderai- derai air mata mak masa mak cerita dengan aku .sudah puas aku menahan kerenah keluarga gendurowo dan akhirnya aku memujuk mak beriktiar menyelesaikan masalah ini . mintak ditunjukan tuhan . Belum isterinya mengadu kat kakak ipar aku .

gosh , alhamdullilah keluarga gendorowo dah balik ke johore. dan aku harap dapat hidup selesa semula lepas ni.

Wednesday, 3 June 2009

miauw miauw where are you , i miss u.


miauw miauw tak telefon pun . yalor dia cakap dia ada seminar . betulker ada seminar ? yelah kan skang ni cuti sekolah .haish tak baek meragui dia .maybe ada reason why jadi macam ni. tapi rindu ngan miauw miauw .

rasanya betul yang miauw miauw cakap aku ni sensitif sangat . ngada-ngada seh. betulker . kalau macam tu kena ubah ar. kesian miauw miauw masa dia cakap tu . aku x terima . siap nangis , cheh mengada betular . maybe sebab kritik tu datang dari miauw miauw .

Then lunch hours tu boss aku pun cakap . aduh . memang betul rasanya apa yang miauw miauw cakap. time tu fikir " whut have i done to miauw miauw". start lar rasa guilty tu . Padahal sebenarnya semua yang miauw miauw cakap tu adalah untuk kebaikan aku. sebelum dia start mumbling tu , semua benda tu aku dah fikirkan dan buat keputusan sebelum miauw miauw cakap lagi. aku dah tau semua risiko nya , baik buruk sesuatu perkara aku dah fikir dulu . tapi kalau tengok tindakan aku memang macam aku ni tak pikir panjang . sebab aku rasa miauw miauw tak kenal aku sedalam-dalamya kot. kan aku dah cakap , otak aku ni tak sesimple yang orang tengok dibandingkan appearences aku. haish.

Tuesday, 2 June 2009

maaf ys


smalam aku agak emosi . sebab aku demam . dan tak dapat kawal diri aku . aku mintak maaf ya semua . aku tak patut marah-marah . akupun x patut nangis. akupun tak patut emosi. aku mintak maaf ya . mintak maaf banyak-banyak.

Monday, 1 June 2009

antara aku yang marah , ikhlas atau nasib

aku tengah marah sekarang ini.
aku tau kalau aku marah , aku sekutu syaitan
itu aku tau juga , marah boleh merugikan aku
jadi ayat yang paling tepat : aku kecewa dan bengang
bila segala keihklasan aku telah disalahertikan
aku layak jadi kuli aja
atau itu nasib aku .

kerja yang ikhlas
bagi aku dah tak ikhlas
bila aku sendiri mempersoalkanya
jadi aku jadi bengang
dan kecewa

"ala kerja buat peta aja"
"boleh buat keje dispacth aja"
boleh aku cakap sikit tak .
akupun manusia
walaupun aku kuli
aku rasa aku masih perlu dihormati seadanya
kalau kau rasa kerja aku ni senang
nah kau buatlah
aku pun tak ingin buat.

eh nanti ,
aku tak patut cakap macam ni
ini bukan ajaran mak aku
dan aku bukan orang sebegini
dulu kalau aku marah .
akupun jarang nak marah
paling terukpun aku senyap, menyalahkan diri
dan masih tersenyum .

tapi aku rasa kau sendiri tak
patut tahu aku bagaimana orangnya
sebab aku rasa
satu hari nanti kau tersedar
manusia bukan selalu diatas
dan manusia juga bukan selalu dibawah .

p/s : haish kenapa aku emosi sangat ni ...plus...plus...uwa aku demam .

Epal di tangan orang , tergamakkah kau mengambilnya

Terlibat dengan lelaki berstatus suami orang . Sesuatu tindakan yang kadangkala kita langsung tak terpikir . ataupun satu masa dulu kita sendiri pernah menyatakan , " Eii , aper kejadahnya aku nak dengan suami orang , cheh mesti tua kan " . Apa saja yang pernah kita katakan dulu seolah -olah kembali semua kepada kita .


ya , tarikan suami orang itu seperti epal yang ranum , sedia untuk di makan . cantik , gebu , penghilang kelaparan atau apa saja yang memenuhi selera kita . Rata rata jika ditanya apa ada pada suami orang mereka akan menyatakan ,



lebih stabil :

dari segi emosi , kewangan lelaki berkahwin adalah lebih stabil kerana kerjaya mereka pada tahap ini adalah tip-top.Malah emosi mereka yang lebih stabil dan memahami boleh mengharukan hati wanita. Ada juga mengharukan wanita dengan wang ringgit . malah tidak lokek menhulurkan wang .



rupa :

Rata-rata Gaya lelaki yang sudah berkahwin lagi tinggi sahamnya . yalah ada wanita di sebalik mereka yang menjaga pemakaian mereka . Lebih teratur.dan semestinya lebih wangi



Kepuasan :

kepuasan dari segi fizikal dan batin . manalah saya tau kan . huhuhuhu.ala kan diorang tu lebih berpengalaman . tak der boleh dinafikan . dia tau macam mana nak treat seorang wanita.



Memahami :

memahami dan sikap toleransi mereka , aduh kadang kala kerna sikap mereka begitulah buat wanita yang bujang ini setia dan tidak terkongkong.tidak termasuk sikap caring mereka serba serbi p/s : tapi bagi aku cemburu itu sexy. :p





tapi mesti diingat bahawa lelaki berstatus suami orang juga ibarat racun . aduh , cuma yang benar benar bersedia dan nekad . adakah anda benar benar nekad untuk berkongsi fkirkanlah .



1. Tanya semula pada diri sedalam -dalamnya , adakah anda benar-benar bersedia dalam hubungan sebegitu . hubungan yang mempunyai risiko yang tinggi . keputusan di tangan anda , tiada apa dapat mempengaruhi anda , tidak kiralah jika orang lain membantah ataupun menyokong anda , anda tetap akan lakukan juga.



2.Siasat dia . dalam semua aspek , terutama kewangan ( bukan kita ni materilistik , tapi mampukah dia menanggung beban kewangan . siasat sikap tanggungjawabnya , jika pada awalnya kita sendiri sudah lihat ciri-ciri tidak bertanggungjawabnya mengapa kita harus melibatkan diri di dalam masalah. Tapi terdapat sesetengah wanita tidak menghiraukan aspek in kerana wanita bujang itu sendiri stabil dari segi kewangan ( sebab tu terdapat nikah mutaah)



tapi kalau anda benar-benar mencintai dia , hahahah agaknya ramai perempuan tidak menitik berat mengenai hal ini . tak takut teraniaya kah . ( tapi , jika takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai )



3.Bayangkan sebegini , apakah perasaan anda jika anda berada ditempat isterinya. Kuat kah anda semasa suami anda yang anda percaya dan kasih meminta keizinan dari anda untuk bernikah lagi , malah kepada gadis yang lebih muda , bergaya bukan seperti diri yang sudah berkedut atau menjadi tidak terurus. tak tergamak diri meminta perpisahan kerana anak2 anak masih kecil . wahai anak gadis tergamakkah kau menganiaya anak-anak kecil itu hanya kerana mengejar kepuasan diri sendiri . Jika ini berlaku pada isteri pertamanya , tak mustahil ia akan berlaku pada dirimu bukan .

4. Setelah anda memilikinya , anak-anak dia juga adalah anak anda. ia juga menjadi tangungjawab anda mendidiknya . janganlah menganiayanya .adakah anda sudah bersedia?

5.Anda mesti pastikan sesuatu . Komitment .atau anda hanya persingahan sementaranya . Terdapat lelaki yang menyatakan ia belum sampai masanya, nantilah dulu tunggu anak-anak besar dan faham dan tanpa anda sedar ia sudah pun terlambat . Mensia-siakan usia pada benda yang sia-sia. saya sendiri ada kawan yang menunnggu teman lelakinya yang berstatus suami orang selama 7 tahun akhirnya lelaki itu tidak berkahwin dengan kawan saya . Tetapi tak semua begitu , makcik saudara saya adalah kekasih pertama pakcik saya , namun pakcik saya terpaksa kawin dengan wanita lain dan akhirnya disebbabkan jodohnya yang kuat , kini melahirkan 2 orang anak.

p/s : wah masih rindu sangat kat miauw miauw i ni ........